Безкоштовна юридична допомога по страхуванню

Як захистити себе від виплати збитку потерпілому

Саша:

Доброго дня! Я потрапив в ДТП: пішохід не на переході (на повороті дороги) перебігав дорогу, щоб не збити втік на зустрічку, але занесло і зніс 2 бесідки (альтанки) прилеглого до дороги кафе. Пішохід утік. Я визвав ДАЇ, оформили 124ст. на суді присудили 340грн жду рішення суду для подачі в страхову для цивілки; визвав страхового комісара. Все оформив в страховій і по КАСКО, і по ОСЦПВ для постраждалого майна (оцінка незалежним експертом). На слідуючий день після ДТП знайшов власника кафе позвонили з ним на гарячу лінію СК та подали усі документи по цивілці, окрім рішення суду — буде через тиждень. НА даний момент власник кафе вимагає з мене заплатити йому частину грошей для ремонту бесідок, аргументуючи довгим строком прийняття рішення та виплаті грошей, та моєю виною. Не знаю як правильно: потрібно йому платити, чи чекати рішення про виплату страхової компанії?! Потерпілий грозиться подати на мене в суд щодо відшкодування збитків, чим це мені грозить? Якщо сума збитку порядка 20000грн, а по цивілці шкода, заподіяна майну — 50000грн, та нульова франшиза. Прохання дати швидку відповідь. Дякую.

Відповідь:

Добрий день! На мою думку, ситуація Вам не загрожує взагалі практично нічим. Тому нікому і нічого компенсувати не потрібно. Якщо ліміт відповідальності за договором страхування перекриває суму збитку, то турбуватися нема про що. Ви зі свого боку сумлінно виконали всі обов’язки, передбачені Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», тому компенсація збитку повинна бути проведена Вашою страховою компанією. Чому я написав «практично» — в даній ситуації, на мій погляд, є два тонких моменти. Перший — компенсація упущеної вигоди, яка передбачена чинним ЦК України. Однак, господар кафе може пред’явити Вам такі претензії і звернутися до суду з відповідним позовом, незалежно від термінів виплати страхового відшкодування. Природно, чим більше термін виплати, а згідно із законом він не може перевищувати 90 днів з моменту подачі заяви на виплату, тим вимоги щодо компенсації упущеної вигоди будуть вище. Але я з практичної точки зору не уявляю можливості доведення позовних вимог, пов’язаних з упущеною вигодою. Швидше за все кафе існує в формі СПД — ФО, а Ви розумієте як там ведеться облік. І навіть якщо власник — юридична особа, то більшість таких закладів не показують у звітності всю реалізацію і балансують на межі «бухгалтерської» збитковості. Тому успіх реалізації таких позовних вимог виглядає вкрай сумнівно. Це можна використовувати скоріше як інструмент тиску. З іншого боку, бажано розуміти — наскільки Ваша компанія платоспроможність і чи готова вона провести виплату страхового відшкодування в термін. Це другий тонкий момент. У мене є практика стягнення шкоди безпосередньо з винних осіб, минаючи їх страхові компанії. У зв’язку з цим проблема може виявитися в наступному. Господар кафе сам оцінить збиток, відновить альтанки, а потім звернутися з позовом до суду. І при цьому сума збитків буде виставлена, вже не в розмірі 20000 грн., А, наприклад, 50000 гривень. І з урахуванням того, що повторний огляд провести буде не можна, а страховик через неадекватність оцінку не зробить або відмовиться її видати, оскаржити суму збитку з технічної точки зору буде складно. Але це також самий песимістичний сценарій з усіх можливих. Тому, поки я не бачу підстав для занепокоєння і проведення будь-яких компенсацій.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо