Безкоштовна юридична допомога по страхуванню

Визнання конструктивного знищення (тотала) транспортного засобу

Сергій:

Добрий день!

Я застрахований в «Censor» по автокаско. Після дтп страхова визнала випадок страховим і виплатила грошову суму за вирахуванням придатних залишків, визнавши проведення ремонтно-відновлювальних робіт недоцільно (хоча цілком можна відновити). Дослівно в правилах «Censor» сказано «При пошкодженні ТЗ та / або встановленого на ньому додаткового обладнання у випадках, коли з експертного висновку страховика проведення ремонтно-відновлювальних робіт недоцільно, Страховик на свій розсуд виплачує страхове відшкодування на умовах» Повна загибель » по одному з наступних варіантів …» далі два варіанти зі зданням в страхову або залишенням мені придатних залишків.

Я хочу відновити автомобіль і це можливо, але виплаченої суми недостатньо тому розрахунок і оцінку виробляла страхова на їй тільки  відомих умовах. Як Ви вже зрозуміли в правилах не вказано відсоток перевищення страхової вартості відновлювального ремонту (часто СК приймають його 70-75 відсотків).

Чи права страхова взявши на себе право вирішувати доцільність ремонту не вказуючи відсоток в правилах? Який відсоток повинен бути якщо він не вказаний у правилах СК (від якого закону відштовхуватися)?

Спробую пояснити детальніше мою ситуацію. Моя страхова сума 706300р.,з урахуванням зносу 613986р., Придатні залишки оцінили 212000р. залишивши мені (з сумою ГО я згоден) ось і вийшло что613986р-212000р = 401000р ринкова вартість авто на момент ДТП приблизно так і є 613000р. Було б ясно сказано в правилах (як у інших СК що, авто тотали при перевищенні ремонту 75% від страхової вартості) то я б оцінив у експерта ремонт скажімо 65-70% (максимум 75% -529000грн.), а так і не знаю з якої суми у них починається тотал.

Вимагати повну вартість по 5.10. можна і не пройти, була б авто купою металобрухту — втрачати нічого, а так ставити на кін свій ще більш менш живий автомобіль не хочеться. А віддавати їм ГО за 212000грн. немає сенсу. Я думаю за ці гроші продам точно, але машину не купити за 613000 ту яка була вже ремонтована чи  на яку треба на сотню більше, щоб зробити я вже не кажу у дилера, а хоча б в звичайному сервісі. Може хтось знає як рахувати тотал якщо СК не вказує відсоток його настання?

Відповідь:

Добрий вечір, Сергію! Дякуємо Вам за увагу до нашого сайту і Ваше питання.

Наскільки я зрозумів, Ви не є резидентом України, і Вас цікавить вирішення питання на підставі норм права Російської Федерації. На жаль, я або хтось із моїх колег не зможемо надати Вам точну інформацію з даного питання, так як ніхто з нас не володіє необхідним обсягом знань російського законодавства .

В Україні питання визнання транспортного засобу конструктивно знищеним (тотал) регулюється договором добровільного страхування та правилами страхування. Я знайомився з договорами добровільного страхування транспортних засобів, які пропонує зазначена Вами страхова компанія раніше, в них було чітко зафіксовано процентне співвідношення вартості відновлювального ремонту до страхової суми.

В Україні відповідно до п. 7.17 Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України № 1335/5/1159 від 27.07.2009р., конструктивно знищеним вважається транспортний засіб, відновлювальний ремонт якого перевищує його дійсну ринкову вартість. У такому випадку мова може йти про розрахунок вартості утилізації транспортного засобу (ціна придатних залишків або металобрухту). В Україні це положення підлягає застосуванню тільки в тих випадках, коли договором добровільного страхування не передбачений інший розрахунок конструктивного знищення. У моїй практиці, я жодного разу не стикався з компаніями, які не регулювали договором добровільного страхування транспортного засобу, порядок визнання транспортного засобу конструктивно знищеним.

Що ж стосується компромісу, тобто виведення вартості ремонту в процентному співвідношенні до страхової суми, то жодну з страхових компаній не влаштує передача в ремонт транспортного засобу, якщо вони визначають конструктивне знищення при співвідношенні в 75%, а Ви пропонуєте ремонт в 70%. Це обумовлено тим, що, як правило, продаж придатних залишків принесе більше грошей страховій компанії. Компроміс в таких випадках можливий при вартості ремонту в 45% -50%.

Дуже шкодую, що не можемо дати Вам більш широких консультацій.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо