Безкоштовна юридична допомога по страхуванню

Процедура виплати по «зеленій карті»

Андрій:

Добрий день!
Я потрапив в ДТП, мене «наздогнав» громадянин Великобританії (зелена карта). Машина 2007 року випуску. Експерт дав зрозуміти, що буде врахований знос деталей кузова. Наскільки я розумію, коштів на ремонт буде недостатньо.
Яким чином компенсувати кошти, що залишилися? чи можу я подати в суд? Яким чином можливо звернеться в страхову компанію «винуватця», на електронні листи вони не відповідають.

Відповідь:

Добрий день, Андрій!

В даному випадку, на жаль, ситуація складається не Вашу користь. Система виплат за сертифікатом «Зелена карта» побудована таким чином. Держави — члени системи «Зелена карта» мають операторів, які здійснюють адміністрування продажів на внутрішньому ринку, а також забезпечують врегулювання страхових подій, за участю осіб, чия відповідальність застрахована у відповідності до сертифікату. Відповідно, страхова компанія, яка продала сертифікат «Зелена карта» нерезиденту, швидше за все, діє як агент відповідного оператора на своєму ринку. В окремих країнах страхові компанії отримують право врегулювати страхові події, самостійно покривати взяті зобов’язання і формувати резерви. За якою моделлю працює Великобританія, мені важко сказати. Але суть в тому, що компанія буде покривати відповідальність заподіювача шкоди за законодавством і в межах лімітів, встановлених в країні, де фактично було завдано шкоди. Тобто у вашому випадку відшкодування шкоди повинно бути проведено відповідно до законодавства України. Після виплати Моторне (транспортне) страхове бюро України виставить регрес на аналогічного оператора в Великобританії, і він зробить виплату. Надалі оператор «Зеленої карти» в свою чергу виставить регрес на страхову компанію в Великобританії, якщо вони працюють по другій описаної мною моделі. Або ж спише з своїх резервів, якщо страховик в Великобританії реалізував сертифікат як агент. У зв’язку з цим, пряме звернення до англійської страхової виключено, писати листи і дзвонити йому буде безглуздо. Врегульовувати в Україні події буде Моторне (транспортне) страхове бюро України. Тепер з приводу зносу. Потрібно зрозуміти, що у Вас за авто — виробництва СНД або іноземного виробництва. Для автомобілів іноземного виробництва знос нараховується після 7 років експлуатації авто. З цього правила — є винятки. До основних винятків можна віднести — наявність деформацій або корозії не пов’язаних з ДТП, відновлення ремонтом пошкоджень, які були на автомобілі раніше (страховики в даному випадку використовують критерій реєстрації ДТП з даним автомобілем до моменту даного страхового випадку). Тобто якщо Ви потрапляєте під виключення, то нарахування зносу буде цілком правомірним і оскаржувати даний факт також безглуздо. Що стосується суду. В даному випадку це складно. Судитися з нерезидентом складно, а ще складніше забезпечити виконання рішення суду на території Великобританії. У Вашому випадку це недоцільно і практично неможливо. Судитися з Моторним (транспортним) страховим бюро України можна. Підстави для цього може бути дві: незаконне нарахування зносу (підстава я вказав) і можливе штучне заниження суми відшкодування. Щоб аргументувати другу позицію, потрібно довести неправомірність дій оцінювача. Для цього спочатку потрібно замовляти альтернативну оцінку, залучати свого оцінювача, після чого зіставляти розбіжності в товарознавчих дослідженнях і приймати рішення. Однак в разі таких розбіжностей питання можна спробувати врегулювати в досудовому (претензійному) порядку, що значно дешевше і простіше, ніж звернення до суду.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо