Безкоштовна юридична допомога по страхуванню

Регрес від страхової компанії

Анна:

Страхова компанія пред’явила регрес через те, що не послали бланк повідомлення про ДТП протягом 5-ти днів.

Як оскаржити?

Відповідь:

Анна, добрий день!

Відповідь на Ваше питання не зовсім однозначна. До 2014 року позиція всіх без винятку судів в даному питанні була однаковою. У разі пропуску триденного терміну письмового повідомлення страховика, всі позови подані на підставі ст. 38 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» задовольнялися практично в автоматичному режимі. Тобто сперечатися не було про що. У 2014 році Верховний Суд України прийняв дуже суперечливе постанову і створив прецедент, коли нижчі суди почали по-різному тлумачити право страхової компанії на регрес у зв’язку з порушенням термінів письмового повідомлення. Після цього, було ще два Постанови Верховного Суду України, які остаточно внесли розбрід в застосування даної норми іншими судами. Після цього, Верховний суд України все ж давав роз’яснення, щоб систематизувати практику розгляду подібних справ, але з урахуванням раніше виданих постанов єдиної судової практики в даному питанні так і немає. Хоча слід зауважити, що абсолютна більшість судів займають позицію страхової компанії і задовольняють такі позови. Щоб не завантажувати Вас теорією, Ви можете відкрити сайт Єдиного державного реєстру судових рішень (http://reyestr.court.gov.ua/) і подивитися аналогічні справи. Наприклад, справа № 754/6643/15-ц (Рішення Деснянського районного суду м.Києва) або № 381/2504/15-ц — Фастівського міськрайонного суду Київської області). Набір аргументів для захисту потрібно будувати виходячи з того, що відсутність письмового повідомлення жодним чином не обмежувало страхову компанію встановити причини і обставини страхової події. Лінію захисту потрібно продумувати виходячи з конкретних обставин Вашої справи — чи був дзвінок в страхову компанію, хто це може підтвердити, оформлялося чи ДТП органами поліції або на місці складалося Повідомлення про настання страхової події (Європротокол), чи є відео ДТП, фото з місця ( знову ж що на них зафіксовано і якої вони якості). Але, як я вже говорив, розгляд справ даної категорії більше схоже на лотерею. Причому з більшою ймовірністю рішення на користь страховика. Тому, наші рекомендації такі. Ви можете систематизувати наявні матеріали, які доводять, що страхова компанія не було обмежена у встановленні причин і обставин страхового випадку. Викласти свою позицію в письмовій формі, наприклад, навести аргументи, що в разі будь-яких питань страхова компанія могла звернутися до Вас із запитом, але цього не зробила, співробітники поліції на місці перевіряли обставини ДТП і ніяких скарг з боку страхової компанії не було, обставини ДТП остаточно встановлені судом при розгляді справи про адміністративне правопорушення. Можна додати ще ряд моментів. Як підсумок, маючи аргументовану позицію, Вам буде набагато простіше домовитися зі страховою компанією. Обговорювати компроміс краще при особистій зустрічі з керівництвом підрозділу, який курирує регресних роботу. Зазвичай проблем з проведенням такої зустрічі через попередній запис або погодження з виконавцем, який веде Вашу претензію, не виникає. Якщо вони будуть бачити, що у Вас дійсно є аргументи, то компроміс буде знайти простіше, так як для них такі справи зараз теж лотерея і є успішні випадки відмови в подібних позовах. Далі потрібно вийти на максимальний дисконт або мінімальний платіж в рамках реструктуризації, закрити питання компромісно і уникнути судового розгляду справи.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо