Безкоштовна юридична допомога по страхуванню

Регрес від страхової

Максим:

Добрий день!

Восени 2009 року потрапив в ДТП. Винуватцем ДТП визнали мене, забрали водійські права. У цій справі був суд, за рішенням суду я сплатив штраф і мені повернули права. Шкоду заподіяну мною іншому автомобілю оплатила його страхова компанія, так як у цього автомобіля була Каска. Загальний збиток автомобілю потерпілого склав 94 тис. грн. Страхова компанія потерпілого повністю оплатила ремонт його автомобіля. На моєму автомобілі була цивілка, моя страхова компанія виплатила 25 тис. грн. страховій компанії потерпілого.

Через 5 місяців після ДТП мені прийшов лист з Колекторського управління, за яким страхова компанія потерпілого вимагає з мене по ст. 1191 Цивільного кодексу України відшкодувати збиток компанії в розмірі 69 тис. грн. (69 тис. грн. — це сума яку я особисто повинен виплатити колекторському управління протягом 10 днів, інакше вони будуть судиться зі мною).

Підкажіть, що мені робити в такій ситуації? Як мені з неї вийти? І чи має Колекторське управління вимагати з мене виплати суми такого роду?

Відповідь:

Добрий день, Максим! Дякуємо Вам за запитання.

Право страхової компанії на стягнення з осіб, відповідальних за завдання матеріальної шкоди, суми виплаченого страхового відшкодування називається страхової суброгацію (в практиці — регресом). У чинному законодавстві право на страхову суброгацію передбачено ст. 1191 Цивільного кодексу України, а також ст. 27 Закону України «Про страхування». Що стосується Вашої ситуації, то найімовірніше відповідальність нести доведеться, але питання, перед ким і в якому обсязі. По-перше, незрозуміло до чого тут колекторська служба, якщо у Вас зобов’язання перед страховою компанією потерпілого. Потрібно перевірити чи мають вони відповідні повноваження, діяти від імені страхової компанії. У будь-якому випадку краще йти безпосередньо в страхову компанію і домовлятися там, а не мати справ з незрозумілими структурами. Потрібно звернути увагу на ще один момент. Страховики дуже часто роблять виплату своїм клієнта по КАСКО на підставі рахунку авторизованого СТО. Судова практика на сьогодні однозначно вирішує це питання. Рахунок СТО не може бути підставою для визначення матеріальних збитків у Вашому випадку. Тобто страховик має право виставити претензію тільки на підставі акту автотоварознавчого дослідження. Розмір збитку, розрахований автотоварознавець, буде значно менше цифри СТО. Коли Ви з’ясуйте це питання можна домовитися зі страховою компанією на врегулювання спору в досудовому порядку. Страховики можуть зменшити розмір позовних вимог, надати розстрочку на кілька років і т.д. Причому така практика врегулювання подібних випадків досить поширена.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо