Блог
16Май2019

Банківське страхування від нещасного випадку — правда чи обман?

В Україні збільшуються продажі договорів страхування від нещасного випадку в банківських каналах продажів. Причин для цього декілька — активний продаж таких договорів страхування менеджерами банків «в навантаження» до банківських продуктів, а також незначний розмір місячних страхових платежів, на який клієнти не звертають уваги. Багато клієнтів банків укладають такі договори і потім отримують проблеми з отриманням страхового відшкодування, оскільки поняття не мали про умови страхування. Ми узагальнили умови договорів страхування від нещасного випадку, які продаються в українських банках і вирішили акцентувати увагу на окремих, на наш погляд, важливих моментах, які потрібно розуміти перед їх укладенням.

За такими договорами, як правило, застрахованими є два ризики — смерть і травматичне пошкодження в результаті нещасного випадку. Всі договори страхування, з якими до нас зверталися клієнти за допомогою в отриманні страхового відшкодування, передбачали виплату відшкодування по таблиці виплат. Це означає, що повна страхова сума може бути виплачена тільки за ризиком смерть, а у випадку з травмою буде оплачений тільки певний відсоток, що відповідає даній травмі і закріплений в таблиці виплат. Причому окремо встановленого підвищеного розміру виплати в разі інвалідності не передбачено, страхова компанія розрахує відшкодування як при звичайній травмі.  На практиці це виглядає наступним чином, наприклад, страхова сума за договором 50000 гривень, при переломі кінцівки виплата складе 3% — 5% від цієї суми, відповідно це 1500 — 2500 гривень. При цьому, ті травми, які не відображені в таблиці виплат будуть покриватися в мінімальному розмірі — до 1% від страхової суми і за умови безперервного амбулаторного або стаціонарного лікування не менше трьох днів.

Укладається договір, як правило, в електронній формі.  Тому в момент укладення клієнт не отримує всіх умов страхування, вони, як правило, знаходяться на сайті страхової компанії або банку. У кращому випадку клієнтові можуть видати роздруківку з розрахунком страхового тарифу, описом предмета договору, інформації про територію страхування, дуже загальними умовами визначення розміру страхового відшкодування, а також загальними рекомендаціями в разі настання страхової події. Відповідно при настанні страхової події, клієнтові навіть нікуди заглянути як себе вести і що робити. Як правило, банківські співробітники також не можуть надати такої інформації, через що допускається ряд помилок, які виключають надалі отримання страхового відшкодування.

Які ще сюрпризи можуть очікувати. У більшості договорів є певний період для звернення за медичною допомогою — до 48 годин. Якщо клієнт не вклався в цей термін — це відмова у виплаті відшкодування. Також страховики активно використовують можливість вимагати від клієнтів проведення додаткових медичних досліджень, причому договори не визначають — хто їх повинен оплачувати.  В тих випадках з якими ми стикалися страхові компанії перекладали цю проблему на клієнта, а потім не компенсували понесених витрат.  При цьому відмова від проходження такого дослідження буде підставою для відмови у виплаті страхового відшкодування. Терміни подачі заяви на виплату страхового відшкодування також дуже лімітовані — до 30 днів. Особливо актуальною ця проблема стає для населених пунктів, де немає відділення страхової компанії. У такому випадку документи необхідно подавати через банк, але в таких випадках практично ніхто не фіксує дату подачі документів, що потім значно ускладнює доказування.

Також ми стикалися з випадками, коли страхова компанія самостійно наймала якихось фахівців, які підписували висновки про невідповідність інформації, викладеної в медичній документації, заявленому діагнозу і на цій підставі в подальшому відмовляли у виплаті. Також такі договори також передбачають можливість відстрочки у виплаті страхового відшкодування, причому деякі договору страхування взагалі не обмежують таку розстрочку. Фактично вона може бути безстроковою — до моменту поки страхова компанія не встановить всі обставини події.

З огляду на викладене, ми б рекомендували до укладення договору знайомитися з умовами страхування, щоб в подальшому не мати проблем зі страховою компанією і не викидати своїх грошей  на «порожні» договори страхування.

close

Телефони для зв'язку

(044)331-58-04 (095)825-45-08

Або залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо