• Методика оцінки колісних транспортних засобів — мінімум, який повинен знати кожен водій, щоб правильно діяти в разі ДТП
Блог
29Май2017

Методика оцінки колісних транспортних засобів — мінімум, який повинен знати кожен водій, щоб правильно діяти в разі ДТП

1. Які питання регулює Методика оцінки колісних транспортних засобів

Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затверджена спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України № 142/5/2092 від 24 листопада 24.11.2003г. Саме цей документ, крім усього іншого, регулює процедуру оцінки матеріального збитку, заподіяного в ДТП. На підставі проведеної оцінки страхові компанії в подальшому виробляють розрахунок сум страхового відшкодування за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Що стосується договорів добровільного страхування наземних засобів, так звані договору страхування КАСКО, то не у всіх випадках розрахунок страхового відшкодування проводиться за правилами, встановленими цим документом. Справа в тому, що даний вид страхування відноситься до добровільних і тому порядок розрахунків може бути врегульовано в договірному порядку сторонами.

2. Хто і як повинен проводити огляд пошкодженого автомобіля

Технічний огляд пошкодженого транспортного засобу повинен проводитися тим же оцінювачем (експертом), який проводить розрахунок матеріального збитку і, відповідно, становить висновок або звіт (акт). Визначення матеріального збитку без особистого огляду оцінювачем (експертом) допускається тільки за рішенням суду або посадової особи, яка проводить судове або досудове слідство.

3. Чи потрібно викликати інших учасників ДТП на огляд пошкодженого автомобіля

Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів прямо не зобов’язує здійснювати виклик інших учасників ДТП на огляд пошкодженого транспортного засобу. П. 5.2. передбачає виклик зацікавлених осіб виключно в разі потреби. Але така необхідність чинним законодавством не визначено. Разом з тим, ми б від себе рекомендували викликати інших учасників для участі в огляді пошкодженого транспортного засобу — це дозволяє зняти багато зайвих питань в разі судового розгляду.

4. Коефіцієнт фізичного зносу

Це показник, на який оцінювач повинен зменшити вартість запасних частин при розрахунку матеріального збитку. Максимальне значення коефіцієнта фізичного зносу не може перевищувати 70%. Цей показник застосовується тільки до запасних частин і не може застосовуватися до матеріалів і робіт. За загальним правилом коефіцієнт зносу дорівнює 0 для автомобілів іноземного виробництва з терміном експлуатації до 7 років і автомобілів виробництва країн СНД з терміном експлуатації до 5 років. Але з цього правила є ряд виключень, коли оцінювач повинен застосувати коефіцієнт зносу достроково. Наприклад, коефіцієнт фізичного зносу може бути застосований достроково, якщо фактичний пробіг перевищує нормативний вдвічі і більше; якщо складові частини кузова, кабіни, рами відновлювали ремонтом або вони мають корозійний пошкодження або пошкодження у вигляді деформації; якщо автомобіль експлуатувався в спеціальних умовах (таксі, спеціальний транспорт, експлуатація поза дорогами загального користування).

5. Джерела для визначення вартості запасних частин і робіт при розрахунку

При розрахунку повинна враховуватися вартість оригінальних запасних частин. В даному випадку пріоритетними є дані про вартість запасних частин, які виробник постачає в мережу своїх офіційних дилерів в мережу своїх офіційних дилерів в регіоні. Нормативи робіт також беруться виходячи з даних виробника або ж з довідкових джерел.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо