Причина, по якій багато клієнтів страхових компаній несуть значні фінансові втрати
Дуже часто клієнти страхових компаній стикаються з відмовами у виплатах страхового відшкодування у зв’язку з тим, що їхні транспортні засоби не відповідають вимогам, встановленим Правилами дорожнього руху. Навіть закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» передбачає можливість пред’явлення регресного позову з боку страхової компанії до свого клієнта, якщо причиною ДТП стало невідповідність технічного станів вимогам Правил дорожнього руху. Виникає питання, а чи багато хто замислювалися про те, наскільки їх автомобіль відповідає таким правилам.
Найбільш поширеною причиною відмов є невідповідність коліс і шин автомобіля таким вимогам, оскільки це найпростіше довести. Тому буде не зайвим знати вимоги, котрим повинні відповідати колеса і шини автомобіля, щоб потім уникнути серйозних проблем зі своїм страховиком і значних фінансових втрат.
Пункт 31.4.4. Правил дорожнього руху «Колеса і шини»:
а) шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм, мотоциклів і мопедів — 0,8 мм.
Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів;
б) шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви і т. п.), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини;
в) шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу;
г) на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, шиповані і нешиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора — для вантажних автомобілів;
д) на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) — діагональні;
е) на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях — шини, відновлені за другим класом ремонту;
є) на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту;
ж) відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс;
Примітка. У разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїжджої частини.