Блог
2Ноя2017

Страхова компанія банкрут — поради потерпілим і винуватцям

Останнім часом випадки неплатоспроможності страхових компаній, які володіють значними портфелями по ОСАГО перестали бути рідкістю. Це створює ситуацію невизначеності у відносинах між потерпілими в результаті ДТП і застрахованими. Багато хто не може правильно спланувати свої дії, опинившись в такій ситуації, що призводить до необгрунтованих втрат грошей і виключає можливість вирішення питання про страхове відшкодування в принципі.

Що ми б рекомендували робити винуватцям ДТП в таких ситуаціях

Спочатку необхідно вирішити питання про те, щоб захистити себе від можливих претензій у зв’язку з ДТП від можливих правонаступників страхової компанії, а також створити умови для компенсації збитків потерпілим з боку Моторного (транспортного) страхового бюро України. Для цього, необхідно отримати від страховика копію повідомлення про настання страхового випадку. Це виключає можливість пред’явлення регресних вимог у зв’язку з пропуском повідомлення страховика про настання страхового випадку. Ми стикалися з такими ситуаціями десятки разів. Практично всі клієнти страхової компанії, які є винуватцями ДТП, не наполягають на отриманні копії повідомлення про настання страхового випадку з відміткою страхової компанії в момент його оформлення. Надалі це виключає можливість довести звернення в страхову компанію в принципі. Практика показує, що в разі неплатоспроможності, регресний портфель страхової компанії передається колекторам, документи передаються не акуратно, щось втрачається, якісь документи не враховуються або навмисно знищуються. Це дає можливість правонаступникам пред’явити регресні вимоги до клієнта, навіть якщо він сумлінно виконав свої обов’язки відповідно до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». І довести належне виконання в даному випадку не представляється можливим. Тому має сенс, дізнавшись про позбавлення свого страховика ліцензії, звернутися в його офіс і попросити письмово підтвердити отримання повідомлення про настання страхового випадку. Якщо офіси страховика закриті, то має сенс направити листа за його юридичною адресою з описом і зворотним повідомленням. Куди вкласти повідомлення про настання страхового випадку, а також супровідний лист, про те, що дане повідомлення надсилається повторно в зв’язку з тим, що страховик не підтвердив його отримання раніше. Всі чеки, що підтверджують відправку, повідомлення про отримання або повернутий конверт необхідно зберігати. Ці документи в подальшому можуть стати в нагоді в переговорах з потерпілим в ДТП або в суді. Так, наприклад, Ви можете довести до відома потерпілого про те, що з Вашого боку сумлінно виконані всі обов’язки перед страховиком і рекомендувати йому звернутися за регламентної виплатою в Моторне (транспортне) страхове бюро України, захиститися від позовів колекторів і т.д. У разі суду залучайте Моторне (транспортне) страхове бюро України в якості третьої особи, спілкуйтеся з потерпілим, щоб він визнав їх співвідповідачем по справі. Це єдиний законний шлях вирішення питання компенсації збитків без Вашої участі.

Що ми можемо рекомендувати потерпілим в таких випадках
Виходів в ситуації, що склалася може бути два.

Перший — це звернутися з позовом до винуватця ДТП, але це позбавляє Вас подальшого права на отримання відшкодування від Моторного (транспортного) страхового бюро України. Цей варіант не поганий, коли у Вас є розуміння, що у винуватця є можливість і бажання виконувати рішення суду. Якщо Ви не бачите перспектив виконання рішення суду спочатку, то немає сенсу працювати в цьому напрямку. Так, наприклад, винуватцю нічого не завадить переоформити автомобіль, власником якого він був на третю особу в разі загрози його арешту і реалізації для виконання рішення суду. Практика показує, що так роблять дуже багато. При цьому, витрати на процес неминучі — судовий збір, оцінка збитку, можливо судова експертиза, авансовий платіж в виконавчу службу, можливі витрати на юристів і т.д. Іншими словами, крім неотриманого відшкодування, можна ще й понести істотні додаткові витрати. Тому немає сенсу в таких ситуаціях діяти «з принципу покарати винуватця», оскільки за підсумком можна самому опинитися ще в більшому мінусі. Якщо у винуватця немає нерухомості, офіційного місця роботи, офіційних доходів, декількох транспортних засобів — сенсу зв’язуватися з стягнення збитків з винуватця немає, оскільки таке рішення не має перспективи виконання. При цьому, отримавши рішення суду про стягнення збитків з винуватця ДТП, Ви вже не зможете реалізувати своє право на регламентну виплату Моторного (транспортного) страхового бюро України.

Другий варіант — це звернення за регламентної виплатою в Моторне (транспортного) страхового бюро України. Цей варіант також не простий і дуже затяжний за часом, але він дозволить отримати відшкодування в повному обсязі. При цьому інфляційні ризики, з огляду на терміни виплати, залишаться виключно Вашою проблемою. Звертатися в Моторне (транспортного) страхового бюро України можна після того, як страхова компанія була позбавлена ​​ліцензії. Крім стандартного набору документів, потрібно подбати про те, щоб подати копію оцінки матеріального збитку, заподіяного в результаті ДТП. Особливу складність це викликає, коли автомобіль вже відремонтовано, а офіси страхової компанії закриті. В даному випадку необхідно шукати оцінювача, який оцінював заподіяну шкоду. Це можна робити самостійно. В ідеалі оцінювач і мав оглядати Ваш автомобіль. Якщо це робив не оцінювач, то необхідно виходити на обличчя, яке виробляло огляд, дізнаватися у кого є матеріали огляду і намагатися відновити оцінку.

Також це можна робити через спеціалізовані юридичні фірми як, наприклад, «Фінанс-сервіс», які підтримують відносини з групами оцінювачів, які обслуговують раніше проблемну страхову компанію. При відсутності оцінки реалізувати право на відшкодування збитку буде неможливо. Якщо ж питання з оцінкою вирішене, то всі постраждалі, які звернулися до певної Моторним (транспортним) страховим бюро України дати, отримають право на задоволення своїх вимог за рахунок розподілу гарантійного фонду страхової компанії. Розмір граничної виплати на одного потерпілого буде розрахований наступним чином — з гарантійного фонду в повному обсязі будуть задоволені претензії, пов’язані з заподіянням шкоди життю і здоров’ю. Решта коштів будуть пропорційно розділені між усіма заявниками. Практика показує, що розмір граничної виплати на одного потерпілого знаходиться в діапазоні 5000 — 13000 гривень. Якщо збиток вище, то що залишилися грошові кошти можна буде отримати, тільки після визнання страховика банкрутом та затвердження його ліквідаційного балансу.

Якщо брати до уваги практику, то за умови, що в процесі банкрутства не виникне ніяких питань, пов’язаних з кримінальним провадженням, терміни отримання відшкодування складуть від 2 — 3 років. Якщо ж в процесі банкрутства будуть знайдені підстави і буде відкрито кримінальне провадження, то терміни отримання відшкодування прогнозувати буде неможливо. Це пов’язано з тим, що процедура банкрутства, як правило, не закінчиться до притягнення винних до кримінальної відповідальності або закриття кримінального провадження. Тому, перед тим як приймати остаточне рішення, про шляхи отримання страхового відшкодування необхідно зважити всі фактори, що впливають на це рішення і не робити ніяких поспішних дій.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо