Блог
10Ноя2019

В Україні посилюють захист прав споживачів фінансових послуг

З січня 2020 року наберуть чинності зміни в нормативних актах, що стосуються захисту прав споживачів фінансових послуг. В інформаційному полі дана подія пройшло практично непоміченою, хоча зазначені зміни в ряді випадків дійсно дають додаткові гарантії захисту споживачам фінансових послуг, які вже зараз слід враховувати.

Ми зробили огляд найбільш цікавих, на наш погляд, новацій, які можуть бути корисні як клієнтам страхових компаній, так і іншим споживачам фінансових послуг.

  1. В Україні вводиться адміністративна відповідальність за ненадання або несвоєчасне надання інформації про фінансову послугу. Причому вперше відповідальність будуть нести не тільки компанії, які надають фінансові послуги, але і посередники. У випадку зі страховими компаніями адміністративна відповідальність буде поширюватися на страхових агентів. Сам по собі штраф не полегшить життя клієнта страхової компанії, але не оскаржений факт накладення адміністративного стягнення може бути використаний як вагомий аргумент у доказування по спору щодо страхового відшкодування.
  2. Законодавчо закріплюється обов’язок страхової компанії або її представника вислати на електронну пошту копію договору, укладеного в електронному вигляді. Такий обов’язок також поширюється на випадки приєднання клієнта до публічної оферти, розміщеної на сайті страхової компанії. Невиконання цих обов’язків буде прирівнюватися до ненадання інформації про фінансову послугу. Це полегшить життя клієнтам банків, яким оформляють договори страхування у відділеннях без передачі будь-яких документів, що виключає або суттєво ускладнює можливість правильного оформлення страхового випадку і отримання відшкодування.
  3. Страхові компанії зобов’язані будуть письмово повідомити клієнта про зміну умов договору страхування. В іншому випадку такі зміни будуть вважатися нікчемними. Тобто тепер страхові компанії не зможуть самостійно вводити або збільшувати франшизи за договорами медичного страхування, вимагати внесення додаткового платежу, міняти обслуговуючі клініки і т.д.
  4. На законодавчому рівні встановлено принцип тлумачення спірних положень договору про надання фінансових послуг на користь споживача фінансової послуги.
  5. До недобросовісної реклами фінансової послуги відноситься розміщення рекламного оголошення особою, яка не має статусу фінансової установи або особою, яка не отримала відповідний дозвіл на розміщення реклами від фінансової установи. Такий дозвіл, як правило, передбачено агентським договором. Тому тепер «сірих» агентів, які працюють без агентських договорів на якихось домовленостях з окремими співробітниками страхової компанії, також можна буде притягнути до відповідальності.
  6. Законодавством закріплено право споживача фінансової послуги при укладанні договору вимагати надання інформації про фінансову установу.
close

Телефони для зв'язку

(044)331-58-04 (095)825-45-08

Або залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо