Блог
8Авг2018

Яку компенсацію можна отримати за дефекти виробника у Вашому авто

Як отимати компенсацію за дефекти автовиробника

Бувають випадки, коли після покупки автомобіля люди стикаються з проблемою дефектів, які виникли з вини виробника. Але багато хто не розуміє на що вони можуть розраховувати в даному випадку і як захистити свої права.

Гарантійний автомобіль

У разі виявлення недоліків протягом встановленого гарантійного строку можна вимагати від виробника, імпортера (відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» він прирівнюється до виробника) або авторизованого дилера: пропорційного зниження ціни автомобіля (це означає, що частина вартості автомобіля повинна бути компенсована споживачеві), безоплатного усунення недоліків, відшкодування витрат на усунення недоліків автомобіля.

У разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника автомобіля, або виявлення факту фальсифікації автомобіля (його комплектуючих) споживач на свій розсуд може вимагати: розірвання договору та повернення сплаченої суми за автомобіль, його заміни на такий же автомобіль або аналогічний з числа знаходяться в наявності. При цьому в разі розірвання договору повернення коштів здійснюється виходячи з поточних цін (в разі, якщо ціна підвищувалася) на аналогічний товар або виходячи з ціни на день покупки (якщо ціна знижувалася). Це означає, що незважаючи на експлуатацію автомобіля протягом гарантійного терміну (наприклад, протягом року) можна боротися за його заміну на новий або грошову компенсацію, яка дозволить придбати аналогічний новий автомобіль.

Терміни заміни автомобіля можуть становити від 14 днів до 2 місяців в залежності від того, чи є такий аналогічний автомобіль в наявності у дилера або у розпорядженні імпортера. Покупець має право вимагати неустойку в розмірі 1% від вартості автомобіля за кожен день прострочення, що дуже болісно. У разі розірвання договору грошові кошти, сплачені за автомобіль, повертаються в день розірвання, але не пізніше 7 днів з моменту розірвання договору.

Недолік відрізняється від істотного недоліку тим, що він включає в себе будь-яку невідповідність автомобіля вимогам нормативно-правових актів та технічних регламентів, умовам договорів, а також інформації про продукцію, надану виробником або продавцем. Істотний же недолік робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення. При цьому такий недолік повинен бути безпосередньо пов’язаний з виною виробника та після його усунення проявляєтися знову з незалежних від споживача причин. Отже, ознаки істотного недоліку автомобіля — виявлений недолік не може бути усунутий, його усунення потребує понад 14 календарних днів, недолік робить автомобіль істотно іншим (за певними критеріями), ніж це передбачено договором.

Не гарантійний автомобіль

Мало хто знає, що власник автомобіля, у якого закінчився термін гарантії має право пред’явити виробнику (імпортеру, дилеру) вимогу про безоплатне усунення недоліків (істотних недоліків) автомобіля, допущених з вини виробника. Дана вимога може бути пред’явлена протягом установленого терміну служби, а в разі, якщо такий строк не встановлювався технічними регламентами — протягом 10 років.

Термін усунення недоліків в даному випадку становить 14 днів. У разі його порушення власник автомобіля має право вимагати неустойку в розмірі 1% від вартості автомобіля за кожен день прострочення, або пред’явити вимоги щодо пропорційного зниження вартості автомобыля або компенсації витрат на усунення недоліків.

Наша компанія працює з подібними справами, детальніше – http://www.fins.com.ua/uslugi/spory-s-avtosalonami-dilerami-sto/.

close

Залиште свій номер
і ми Вам зателефонуємо