25 Листопада 2019 Новини

Зміни в порядку оцінки збитку при пошкодженні транспортного засобу

В Україні вступили в силу зміни Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів. Багато із зазначених змін безпосередньо стосуються визначення розміру страхового відшкодування за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. При цьому деякі зміни дадуть додаткові можливості для постраждалих збільшити суму страхового відшкодування, а деякі, навпаки, ускладнять можливість оскаржити рішення страхової компанії.

У Методиці були розмежовані пошкодження на «експлуатаційні», «аварійні» і «корозійні». У зв’язку з цим були скориговані підходи до наявності підстав для застосування коефіцієнта фізичного зносу.  Якщо раніше будь-які сліди відновлювального ремонту на кузові були підставою для застосування коефіцієнта зносу і зниження розміру страхового відшкодування, то тепер відновлювальний ремонт експлуатаційних ушкоджень не може бути підставою для цього. Теж саме стосується і наявності експлуатаційних пошкоджень на кузові автомобіля. Тепер також не буде можливості розглядати їх як підставу для застосування коефіцієнта фізичного зносу. Оцінювачі також будуть обмежені в застосуванні коефіцієнта фізичного зносу через корозійні пошкодження. В даному випадку знос можна буде застосовувати тільки при наявності наскрізної корозії.

Що стосується моментів, які не дуже зручні для клієнтів. Тепер, наприклад, оцінювачі при визначенні розміру заподіяної матеріальної шкоди повинні будуть враховувати стан складових транспортного засобу до моменту ДТП. Це означає, що всі пошкодження, які були раніше будуть враховуватися при розрахунку. Наприклад, якщо деталь була пошкоджена до ДТП і вимагала фарбування, то оцінювач не буде враховувати у вартості ремонту, пов’язаного з ДТП, фарбування.  Це стосується не тільки аварійних, а й експлуатаційних пошкоджень.

Також була скоригована норма, що стосується особистого проведення огляду тим оцінювачем, який буде в подальшому проводити розрахунки і оформляти звіт про оцінку. Тепер проводити огляд автомобіля може інший оцінювач або аварійний комісар, якщо замовник оцінки вказав про це.  З одного боку, це також дуже серйозно полегшить життя страховим компаніям. Однак запропонована новація не виключає можливості виявлення інших порушень, допущених при проведенні оцінки.  Тепер потрібно буде працювати не тільки з формою, а й зі змістом.  Зміни до Методики допускають такий порядок проведення оцінки тільки у випадках, коли замовник надав всі необхідні дані для проведення дослідження. Однак, дуже часто пошкоджені автомобілі оглядаються не те, що  експертами або оцінювачами, а навіть й не аварійними комісарами.  Багато страховиків взагалі залучають для цього своїх співробітників, які не завжди коректно можуть, наприклад, вказати назви пошкоджених деталей.

В цілому ми оцінюємо зміни позитивно. Вони зробили деякі аспекти оцінки більш зрозумілими і об’єктивними для кожної зі сторін процесу. Тому готуємося працювати з урахуванням змін і будемо дивитися як вони відіб’ються на практичній діяльності страхових компаній.

Поділитись:

Читайте також

Залиште свій номер

Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня

Невірний формат
Невірний формат
Відправити